Informatii contributii sociale anterioare 04.2001 - Casa Națională de Pensii Publice (CNPP)

20 Octombrie 2019

Intrebare prin "Întreabă un consultant" de pe site-ul CNPP.ro
https://www.cnpp.ro/web/guest/intreaba-un-consultant

Buna ziua,

Din datele disponibile in contul CNPP.ro pot sa vad stagiile lunare si anuale incepind cu 04.2001.

As vrea sa completez informatiile din portal anterior datii de 04.2001 si pentru asta:
  1. Ce ar trebui sa cer angajatorilor anterior in termeni de documente doveditoare?
  2. Cum se pot depunde acele documente la CNPP (online sau offline).
Va multumesc,
Dan Dragut



20 Octombrie 2019

De la:     PORTAL@cnpp.ro
Subiect: [www.cnpp.ro] Confirmare intrebare portal CNPP

Intrebarea dvs. pentru consultantii CNPP a fost primita.

Intrebarea dumneavoastra a fost salvata in sistemul CNPP.
Pentru continuarea fluxului de raspuns la aceasta intrebare este nevoie de confirmarea dumneavoastra. Aceasta confirmare este necesara pentru validarea adresei de email, adresa ce va fi folosita pentru primirea raspunsului.
Raspunsul va fi primit pe aceasta adresa de email.

Va rugam confirmati intrebarea apasand pe linkul urmator:
Confirmare sau introducand adresa urmatoare in browser
https://www.cnpp.ro/web/guest/confirmare-intrebare/uuid/c34/42106
Acest link este valabil 72 de ore.
Daca nu este accesat in urmatoarele 72 de ore intrebarea dumneavoastra va expira si nu va intra in atentia consultantilor CNPP.



7 Noiembrie 2019

De la:     PORTAL@cnpp.ro
Subiect: [www.cnpp.ro] Raspunsul consultantilor CNPP

Dovada stagiilor de cotizare din Romania, pentru perioada anterioara datei de 1 aprilie 2001, se face prin carnetul de munca.

Faptul ca nu vizualizati informatii in aceast sectiune se datoreaza faptului ca nu a fost prelucrat carnetul dumneavoastra de munca. Procesul de preluare date si scanare a carnetelor de munca s-a derulat pina la data de 30.12.2010 cu personal extern, salarizat in baza unui contract pe perioad determinat.

Dup aceast data, nu mai existat temei legal pentru aceast activitate si nu a mai fost posibila prelungirea acestui contract in vederea finalizarii actiunii de preluare date/scanare a carnetelor de munca.

Pina la identificare resurselor financiare in vederea continuarii procesului de scanare a carnetelor de munca, indrumam persoanele ale caror carnete nu au fost scanate sa le pastreze.

Mentionam ca deschiderea drepturilor de pensie nu este conditionat de scanarea carnetului de munca.







CNPP > Comunicare cu publicul > Întrebări frecvente
https://www.cnpp.ro/altele

Ce pot face daca nu am avut carnetul de muncă scanat?
Procesul de preluare date şi scanare a carnetelor de muncă s-a derulat până la data de 30.12.2010. Persoanele ale căror carnete nu au fost scanate trebuie să păstreze aceste documente, în original, având în vedere faptul că la deschiderea drepturilor de pensie, carnetele de muncă, se depun în original. Menţionăm că deschiderea drepturilor de pensie nu este condiţionată de scanarea carnetului de muncă.




Preluare date carnete de muncă
https://www.cnpp.ro/noutati/-/asset_publisher/4IYjNHH6tg1O/content/preluare-date-carnete-de-munca

Articol publicat 08.02.2006, Modificat 20.09.2013, 17373 Vizualizari  

1. Care este scopul acestui program?
Potrivit prevederilor art. 160 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, vechimea în munca recunoscuta pâna la data de 1 aprilie 2001 constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii. Potrivit legii, dovada vechimii în munca realizate pâna la aceasta data se face, în special, cu carnetul de munca.

Evidenta stagiului de cotizare realizat dupa intrarea în vigoare a Legii nr.19/2000 este tinuta de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, pe baza datelor cuprinse în declaratia nominala depusa, potrivit legii, de catre angajator, de catre persoanele juridice asimilate acestora sau de persoanele fizice obligate sa se asigure prin efectul legii sau care au încheiat contracte de asigurare.

În prezent, stagiul de cotizare pentru perioadele anterioare datei de 1 aprilie 2001 este preluat de catre salariatii caselor teritoriale de pensii din carnetul de munca, în momentul stabilirii drepturilor de pensie.

Actuala procedura nu acorda posibilitatea ca viitorul pensionar sa cunoasca, înainte de pensionarea propriu-zisa, stagiile de cotizare realizate anterior anului 2001, stagii ce urmeaza a fi luate în calcul pentru stabilirea pensiei. Viitorul pensionar este astfel în imposibilitatea de a prezenta eventuale acte doveditoare în vederea  completarii stagiului total de cotizare.

În vederea asigurarii unor proceduri mai sigure si mai rapide de stabilire a drepturilor de pensii si pentru realizarea unei mai bune serviri a cetateanului, a fost demarata  activitatea de preluare a datelor din carnetele de munca ale asiguratilor, pentru perioadele de cotizare realizate pâna la data de 1 aprilie 2001. Aceasta activitate urmeaza sa se desfasoare anterior momentului stabilirii drepturilor de pensie si va fi independenta fata de procedura propriu-zisa de stabilire a pensiei.

Procesul va conduce la preluarea în baza de date a Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale a stagiilor de cotizare si, implicit, va pune la dispozitia asiguratilor, înainte de pensionare, informatiile referitoare la stagiile ce vor fi luate în calcul la stabilirea pensiei. Aceasta facilitate, de altfel folosita si în alte tari, separa responsabilitatile în ceea ce priveste preluarea în sistem a datelor referitoare la stagiile de cotizare si salariile folosite în procesul de stabilire a dreptului, de cele legate de efectuarea calculelor aferente procedurilor de stabilire a dreptului de pensie.

2. Pe cine vizeaza ?

Actiunea presupune preluarea datelor referitoare la stagiile de cotizare aferente tuturor detinatorilor de carnete de munca, pentru vechimi în munca realizate anterior datei de 1 aprilie 2001, indiferent unde sunt pastrate aceste documente.

3. Cum se va desfasura procesul ? Ce trebuie sa faca cetatenii ?

Carnetele de munca ce urmeaza a fi prelucrate sunt localizate, în principal, în urmatoarele zone de pastrare:
  • la inspectoratele teritoriale de munca – aprox. 3.227.389;
  • în posesia somerilor aflati în evidenta agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca – aprox. 188.567;
  • în posesia somerilor aflati în cautarea unui loc de munca – aprox.292.404;
  • în posesia altor persoane juridice sau fizice:
    • angajatori, agenti economici – 1.636.413;
    • institutii publice – 884.398;
    • asigurati individuali pe baza de declaratii si contracte de asigurare, aflati în evidenta Caselor teritoriale de pensii – 180.914;
    • la titulari – 672.984
Carnetele de munca vor fi preluate treptat, pe parcursul a doi ani, de catre casele teritoriale de pensii, pe baza unei planificari, direct de la detinatori (inspectorate teritoriale de munca, persoane juridice sau fizice) si prin intermediul agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca.

Procesul de preluare a datelor din carnetele de munca va începe cu acele carnete ce se afla în pastrarea inspectorate teritoriale de munca, urmând ca, ulterior, pe baza unei programari ce se va realiza la nivelul fiecarui judet si care va fi anuntata din timp prin mass-media, sa fie prelucrate si restul carnetelor de munca.

Deci, în aceasta etapa, cetatenii nu sunt implicati direct în aceasta actiune, cu exceptia somerilor, care vor trebui sa prezinte carnetele de munca la agentiile de somaj si a titularilor care detin carnetele de munca la domiciliu si carora li se va solicita de catre casele teritoriale de pensii sa le predea, în ultima etapa, cel mai probabil în cursul anului 2007.

Procesul îsi propune sa asigure culegerea datelor necesare pentru determinarea stagiului de cotizare si a punctajului mediu anual precum si scanarea carnetelor de munca si crearea unei arhive electronice a acestora, ca prima etapa a procesului de arhivare electronica a dosarelor de pensie.

Culegerea datelor de baza necesare determinarii stagiului de cotizare si pentru calculul punctajului mediu anual va permite emiterea certificatelor de stagiu si pentru perioadele de pâna la intrarea în vigoare a Legii nr.19/2000, cuprinse în carnetul de munca.

3. Cât va costa?

Conform prevederilor Hotarârii Guvernului, vor fi utilizate cca. 2.300 de persoane pentru efectuarea acestei operatiuni pe parcursul a 2 ani, costurile pentru acoperirea cheltuielilor de personal fiind de cca. 27,00 milioane RON în anul 2006. În ceea ce priveste scanarea carnetelor de munca si crearea arhivei electronice a acestora, costurile vor putea fi apreciate dupa finalizarea unui proiect pilot ce se va derula în cadrul a una sau doua case teritoriale de pensii.




27 Decembrie 2019

Catre: Ministrul Violeta ALEXANDRU - Ministerul Muncii si Protectiei Sociale <relatiicupublicul@mmuncii.gov.ro>

Buna ziua,

Va cerem prin prezenta petitie sa reincepeti procesul de completare a datelor din sistemul CNPP.ro privind contributiile sociale la sistemul public de pensii prin scanarea / digitalizarea carnetelor de munca.

Momentan aceste date sint disponibile in sistem doar incepind cu luna 04.2001, proces care intelegem din raspunsul CNPP (atasat mai jos) si din anuntul de pe siteul CNPP (https://www.cnpp.ro/noutati/-/asset_publisher/4IYjNHH6tg1O/content/preluare-date-carnete-de-munca) ca a fost sistat anterior.

Lipsa informatiilor din sistem poate creea probleme cetatenilor in viitor in a putea demonstra stagiile de cotizare si contributiile sociale pentru lunile anterioare lui Aprilie 2001, lucru care va fi considerabil ingreunat pe masura ce societatile angajatoare vor intra in insolventa sau vor fi lichidate de'lungul anilor, situatie absolut evitabila prin introducerea datelor in sistemul CNPP acum din documentele existente pastrate la inspectoratele teritoriale de munca, agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca sau al angajatorilor.

Va multumim,
Dan Dragut







30 Decembrie 2019

De la : Serviciul Relatii cu Publicul <relatiicupublicul@mmuncii.gov.ro>
Catre : Cabinet.Ministru@mmuncii.gov.ro

CĂTRE CABINET MINISTRU

Stimate doamne /stimați domni,

În conformitate cu prevederile art. 61 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, vă transmitem solicitarea electronică înregistrată în cadrul instituţiei noastre cu numărul 45728/RG/30.12.2019. Vă rugăm să dispuneți verificarea aspectelor semnalate și luarea măsurilor legale ce se impun, cu informarea în termen legal a petentului.

Cu stimă,








Serviciul Comunicare, Mass-Media şi Relaţii cu Publicul
Ministerul Muncii și Protecției Sociale
Str. Dem I. Dobrescu, nr.2-4, Sector 1, București, România, 010026
Tel.: +40 21 315 85 56 / int.744

Web: www.mmuncii.gov.ro I E-mail: relatiicupublicul@mmuncii.gov.ro